جالب و علمی

جالب و علمی

این وبلاگ برای شماست ! پس استفاده کنید ! (کپی کردن فقط با ذکر منبع مجاز است.)
جالب و علمی

جالب و علمی

این وبلاگ برای شماست ! پس استفاده کنید ! (کپی کردن فقط با ذکر منبع مجاز است.)

چند ویژگی ویندوز 7

در ویندوز 7 کار کردن با کامپیوتر راحت تر شده ، و می توانید به جای اینکه کلی وقت صرف اجرای کار هایمان کنیم می توانیم از چند کلید ساده استفاده کنیم. من چند تا از این میامبر ها را بیایتان می نویسم.


1- مثلا یک آیکن در نوار وظیفه یا Task bar وجود دارد. می خواهیم آن را اجرا کنیم. دیگر لازم نیست که موس را روی آیکن ببرید و کلیک کنید تا باز شه. به عنوان مثال برنامه ای که می خواهید باز شود دومین برنامه از سمت چپ می باشد. برای باز کردن می توانید کلید های ترکیبی ویندوز + 2 را فشار دهید.(Win + 2) و برای برنامه های دیگر هم همین طور. 

2-جا به جای میان برنامه ها : مثلا می خواهید از یک پنجره ی فعال به یک پنجره ی غیر فعال بروید یا شاید  هم به صفحه ی دسک تاپ بروید .برای این کار می توانید از کلید های ترکیبی ویندوز + Tab یا alt + Tab استفاده کنید. توجه داشته باشد که اگر می خواهید از کلید های ویندوز + Tab استفاده کنید ، باید ویندوز شما هم رابط کاربری Aero را پشتبانی کند (همان تم شیشه ای ویندوز 7) هم این تم فعال باشد. چون افکت بیشتری داردو


3-گذاشتن دو برنامه کنار هم :

تا حالا شده بخواهید محتویات دو پنجره را با هم مقایسه کنید؟ اگر شده حتما با کلی زحمت شده چون باید پنجره های را آنقدر بکشید تا یک اندازه شوند. اما در ویندوز 7 اینطور نیست. یک پنجره را به سمت راست مانیتور برده (تا جایی که موس هم با پنجره به لبه ی مانیتور بخورد.) آنوقت نیمی از مانیتور به طور خودکار انتخاب شده و با رها کردن کلید موس نصفی از صفحه را می گیرد. برای پنجره ی دوم هم همین کار را برای لبه سمت چپ انجام دهید. 

 

4- کوچک کردن برنامه ها و یا بزرگ کردن یا بستن آن ها:   

دیگر از آن 3 دکمه ی سمت راست بالای پنجره ها استفاده نکنید. 

-  برای بستن پنجره ها از کلید Alt + F4 استفاده کنید. 

- برای کوچک کردن برنامه از کلید های ویندوز + کلید جهت نمای پایین را فشار دهید. 

- برای بزرگ کردن برنامه از کلید های ویندوز + کلید جهن منای بالا را فشار دهید. 

شاید اول سخت باشد ولی اگر عادت کنید می بینید چقدر خوب است.  

5- رفتن مستقیم به پنجره ی تسک مجیر : 

البته این یک ویژگی مخصوص ویندوز 7 و بالاتر نیست. البته در ویندوز های 7 و بالاتر یک میانبر محصوب می شود. چون اگر کلید های Ctrl + alt + delete را فشار دهید وارد صفحه ی دیگر می شوید. اما اگر کلید های ctrl + shift + Esc را فشار دهید مستقیما به پنجرخه ی تسک منجر منتقل می شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد